211026_CalmaLaif_Case_Brandpack_Website_Header

Calmalaif

Designrelaunch / Logo & Packaging Design


The key tasks of the packaging design relaunch were to strengthen Laif as an umbrella brand and to create a brand bracket for an expandable product portfolio. Calmalaif® is the first launched OTC product and at the same time a new product launch.

211026_CalmaLaif_Case_Brandpack_Website_02

Calmalaif®’s medically natural efficacy is achieved through the balance between the amount of color, white space and the key visual. The key graphic element with the colored area supports the structured packaging architecture and offers possibilities of product range extensions.

Die medizinisch natürliche Wirkkompetenz wird durch das austarierte Verhältnis von Farbe, Weißanteil und Keyvisual erreicht. Das Bogenelement mit dem farbigen Bereich strukturiert die Verpackung und bietet Möglichkeiten von Sortimentserweiterungen.

Die medizinisch natürliche Wirkkompetenz wird durch das austarierte Verhältnis von Farbe, Weißanteil und Keyvisual erreicht. Das Bogenelement mit dem farbigen Bereich strukturiert die Verpackung und bietet Möglichkeiten von Sortimentserweiterungen.

211026_CalmaLaif_Case_Brandpack_Website_03
211026_CalmaLaif_Case_Brandpack_Website_04
211026_CalmaLaif_Case_Brandpack_Website_05

The balanced arrangement of the light-flooded herbal ingredients underlines the natural approach.

Das ausgewogene Arrangement der lichtdurchfluteten pflanzlichen Wirkstoffe unterstreicht die Natürlichkeit.

211026_CalmaLaif_Case_Brandpack_Website_06
211026_CalmaLaif_Case_Brandpack_Website_07
211026_CalmaLaif_Case_Brandpack_Website_08
211026_CalmaLaif_Case_Brandpack_Website_09

brand.pack

brandpack gmbh
Leverkusenstr. 54
D-22761 Hamburg

© Copyright 2020

Imprint
Data Protection

Language

deutsch englisch

Social Media

Social Media

instagram facebook linkedin