Brand Design / Packaging Design / Structural Design
We are delighted to have been awarded the German Packaging Award 2024!
[tado] = inspired by the Japanese greeting "tadaima" ("I'm back home") and "okaeri" ("Welcome back").
The connected products of the German premium manufacturer of smart heating systems can be controlled via a smartphone app and voice assistants like Alexa, Siri, or Google Home, allowing for precise and environmentally optimized settings.
Packaging Design / CGI Rendering
Das neue Design der Miele Staubsaugerverpackungen setzt den Fokus auf die fotorealistische Inszenierung der Produkte und eine reduzierte Gestaltung.
Die Geräteabbildungen wurden von uns im CGI-Verfahren umgesetzt. Der schwarze Hintergrund sowie Licht und Schatten auf akzentuierten Details und Oberflächen sorgen für Brillanz und Tiefe.
Um die Performance der Geräte zu visualisieren, wurde ein Bild mit einem stilisierten Luftstrom entwickelt, der zeigt, wie die mit Staubpartikeln versetzte Luft durch die Saugkraft erst durch die reinigenden Filter wieder nach draußen geleitet wird.
A new packaging solution was developed for the tado° range, that reflects the brand's digital competence while also enhancing the user experience. The packaging material was reduced and environmentally optimized.
Wir haben dieses Projekt von der Erstellung der Layouts bis zur Druckabnahme begleitet. Es umfasst 16 SKUs, für die wir insgesamt 48 Renderings erstellt haben. Bereits bei der Designerstellung mussten zwei unterschiedliche Druckverfahren berücksichtigt werden: Offset- und Flexodruck. Bei der gemeinsamen Druckabnahme wurde das Endergebnis im Rahmen der Möglichkeiten des jeweiligen Druckverfahrens noch optimiert.
A smart folding box system was created, featuring a yellow circle—the symbolized tado° degree symbol—as a distinctive brand element. This brand element is integrated into all brand touchpoints. The circle was also subtly incorporated into the packaging as a cut-out and handle element. This makes the unboxing experience directly connected to the brand experience.
The streamlined graphic design system and clear product images make the packaging emotionally accessible and convey a high-quality impression. The overall presentation creates a striking impact in retail but also delivers straight forward brand and product communication in e-commerce.
A user-friendly feature is the inlay, which serves as an assembly aid template when unfolded.
Through the cleverly balanced definition of dimensions, multiple primary packagings can be combined into various compact bundle packages without packing additional air.
The multifunctional use of the primary boxes helps reduce production waste and avoid production surpluses.
The packaging size has been drastically minimized to reduce unused space on shipping pallets. Combined with the elimination of plastic films, the ecological footprint has been significantly improved overall.
brand.pack
brandpack gmbh
Leverkusenstr. 54
D-22761 Hamburg
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